Om Anna Trolles Børnehus

– ​Fra Brenderup barn til verdensborger.

Vi er en hyggelig børnehave med integreret vuggestue og børnehave.

Vi er et rigtig godt team bestående at unge, såvel som ældre medarbejdere med en masse pædagogisk erfaring og stabilitet. Vi har pædagogmedhjælpere, pædagogiske assistenter, en køkkenmedhjælper og pædagoger, som alle er veluddannede og har stor faglig viden.

Vores børnehus er en ældre bygning med rigtig fine muligheder såvel  inde som ude. Vi ligger midt i byen, med under 500 meter til den dejlige skov. Vores legeplads er stor og med massere af muligheder for at udfordre motorikken, vi har gynger, rutsjebane, klatrevæg, hængekøjer, cykler, mooncars, bålplads mm. Man kan lege frit og åbent på legepladsen, men der er også plads til at ‘’gemme’’ sig og fordybe sig.

Vi er løbende i gang med en masse spændende ting på legepladsen, for at gøre den endnu bedre.

Vores vuggestue har deres eget, dejlige lokale, hvor der er plads til at være den lille, og have mere ro og tryghed omkring sig. Vuggestuen har også deres egen legeplads i forlængelse med børnehavens. Her kan man finde, sandkasse, rutsjebane, skrænter, gynger, og et legehus.

Lågen på legepladsen ind til børnehaven kan åbnes, så det bliver en stor fælles legeplads, men også lukkes, så de mindste er trygge. Der er også et krybberum, hvor de små sover til middag i deres barnevogn eller krybbe.

Derudover har vi også en ny skovhytte, bygget i 2014. Den ligger i gåafstand fra børnehuset. Den ligger lige i skovkanten, så det er bare at åbne lågen fra legepladsen og træde direkte ind i skoven. Hvis vi går igennem skoven, kommer vi hen til Munkegården (bondegården) her har vi en aftale om at vi må komme besøg, så ofte vi har lyst. Her kan vi finde, heste, køer, grise. geder og kaniner. På legepladsen i skovhytten er der en stor bålhytte, en stor udendørs scene, højbede med forskellige bærbuske, så som jordbær men også kartofler mm.

Læreplan

Du kan læse vores pædagogiske læreplan ved at trykke her